ونوشه

J'accuse

ونوشه

J'accuse

تقصیر من بود...

این کار از گروه فوق العاده ی کیوسک است. 

 

اگه یه جایی جنگ شد، دست کسی تنگ شد / تقصیر من بود

اگه بحران آب بود، هجرت سراب بود / تقصیر من بود

اگه زمستونا سردن، تابستونا گرمن / تقصیر من بود

اگه جاده‌ها باریکن، کوچه ها تاریکن / تقصیر من بود

تقصیر من بود / تقصیر من بود

اگه بود بحران بیکاری، فقر و نداری / تقصیر من بود

جنگ اعراب و اسراییل، ببرهای تامیل / تقصیر من بود

بحران هویت، مرگ معنویت / تقصیر من بود

ساختار زدایی از مدنیت / تقصیر من بود

تقصیر من بود

این یه اعترافه / تقصیر من بود
خیلی باس ببخشین / تقصیر من بود

عوام زدگی سیاسی، شکست دیپلماسی / تقصیر من بود

حذف تیم ملی با بازی احساسی / تقصیر من بود

اگه بن‌لادن در رفت، تکون خورد قیمت نفت / تقصیر من بود

اگه از این همه وعده حوصلتون سر رفت / تقصیر من بود

تقصیر من بود


خانوم ها و آقایون عذر میخوام / تقصیر من بود / باعث شرمندگیه / تقصیر من بود

اگه شاکی‌ها زندونن، مجرما بیرونن / تقصیر من بود

اگه اینا همش یه راز که همه می‌دونن / تقصیر من بود

اگه خدایی نکرده یه روز من نباشم اون روز چی می‌شه؟

تقصیر منه چه باشم یا نباشم / جور دیگه نمیشه

تقصیر من بود
تقصیر من بود

وضع ترافیک / تقصیر من بود

آلودگی‌های زیست‌محیطی / تقصیر من بود

سقوط هواپیمای مسافربری / تقصیر من بود

نظرات 2 + ارسال نظر
لیلی دوشنبه 12 مرداد 1388 ساعت 04:39 ب.ظ


ادامه ی همان اولا و آخرا...


نه همیشه
گاهی اوقات، همینطوری به سرم می زد
که پی سایه ای موزون باشم
اما آنقدر نمی دانستم که راه نجات آفتاب رفتن به سایه نیست.
در بعضی از فصول، باید قیود بودن را به دریا داد،
از مضامین مضمون گریخت، از دیو گریخت،
از بعضی واژگان فخیم، از غیبت اب در ذهن کور کویر،
باید بی گمان، ساده و آسان از آسمان بعضی از آدمیان گریخت.
باید بعضی فصول، حروف ربط بوسه و اشاره را
بر مقنعه ماه سنجاق کرد
و خیره به رویائی از شش سوی خویش
خواب کودکی را دید که از حروف الفبا
به ترکیب واژگان قلیل تو می رسد،
مثل مجموعه شعر باران و بایزید
مثل عاشق شدن در دی ماه، مردن به وقت شهریور
چه می دانم، مثل بازی لام در لیالی من.

هی ری را، دیر آمدی
دیر آمدی ری را
باد آمد و همه رویاها را با خود برد.


از مجموعه "دیر آمدی ری را، نامه ها"
سید علی صالحی

آلما پنج‌شنبه 15 مرداد 1388 ساعت 02:10 ق.ظ http://laughter.blogfa.com

D:
نه بابا، تقصیر من بود!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد